MOTORY
Zážehový motor 1.4 95 k
Tento motor je základní zážehovou pohonnou jednotkou rodiny Tipo. Jedná se o robustní, spolehlivý a úsporný motor.
Vznětový motor 1.3 MultiJet 95 k | Vznětový motor 1.6 MultiJet 120 k
Motor MultiJet je srdcem řady Tipo. Kombinuje živý výkon a nízkou spotřebu paliva ve všech podmínkách. Inovativní vstřikovače systému MultiJet umožňují až 8 vstřiků na jeden pracovní cyklus, což za pomoci pokročilé strategie Injection Rate Shaping (IRS) optimalizuje spalování a zajišťuje jemnější a tišší běh motoru, jako i nízkou spotřebu paliva a emise.
Zážehový motor 1.6 EtorQ 110 k AT
BEZPEČNOST
Klid na duši
Fiat Tipo sedan je vybaven několika vysoce moderními bezpečnostními systémy již ve standardu. Jedná se například o 6 airbagů a systém ESC s asistentem rozjezdu do kopce Hill Holder, protiblokovacím systémem brzd ABS, elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD a sledování tlaku v pneumatikách TPMS.
6 airbagů
Fiat Tipo sedan je vybaven 6 airbagy (čelními, bočními a okenními), které cestujícím poskytují nejvyšší ochranu.
ESC
Maximální aktivní bezpečnost a dokonalá kontrola v nouzových situacích nebo na kluzkém povrchu díky důmyslnému systému elektronické kontroly stability ESC. Tento systém zahrnuje funkce ASR/MSR, PBA, TSC, HSA, ERM, TCS.
OVLÁDÁNÍ
ASR
Protiprokluzový systém ASR zabraňuje protáčení poháněných kol snížením výkonu motoru a působením na brzdy, čímž optimalizuje trakci i na kluzkém povrchu.
HILL HOLDER
Hill Holder poskytuje pomoc při rozjezdu do kopce tím, že po dobu přibližně 2 sekund udržuje tlak v brzdové soustavě. Odstraňuje tak potřebu použití ruční brzdy.
PODVOZEK
Díky rozsáhlému použití vysokopevnostní oceli (přibližně 80 %) a strukturálních lepidel má Fiat Tipo sedan lehkou a pevnou samonosnou karoserii. Výsledkem je nízká hmotnost, prvotřídní jízdní dynamika a působivá odolnost v případě nárazu.
ZAVĚŠENÍ MCPHERSON
S nezávislým zavěšením McPherson vpředu a vlečenou nápravou s torzní příčkou vzadu má Fiat Tipo sedan spolehlivý, lehký a výkonný systém zavěšení, který pomocí tlumičů pérování s proměnlivou charakteristikou tlumení snižuje naklánění karoserie během zatáčení.
PRŮMĚR OTÁČENÍ
I v těch nejtěsnějších místech je Fiat Tipo sedan obratný díky rekordnímu průměru otáčení pouhých 11 metrů.